Luksusowe herbaty nie tylko dla smakoszy

Herbata niewielu osobom kojarzy się dziś z luksusem. Wśród popularnych produktów istnieją jednak smaki zarezerwowane tylko dla nielicznych. Należą do nich najdroższa, najdziwniejsza i najrzadsza herbata świata.

Czy herbata może stać się oznaką luksusu? Jak pokazują światowe herbaciane bestsellery - zdecydowanie tak. Unikalność, dostępność, jakość to tylko niektóre z wyznaczników znalezienia się danej odmiany na liście TOP herbat.

Najdroższy aromat świata

Wśród najdroższych herbat świata znajduje się chińska Da Hong Pao, zwana Królową Herbat. Z jej powstaniem są związane dwie legendy. Według pierwszej z nich, napar Da Hong Pao podarowany przez wędrownego mnicha uleczył matkę cesarza Chin. Zgodnie z drugim przekazem, ubrane na czerwono małpy wysyłano w trudno dostępne zakątki gór, by zbierały herbatę. Widziane z daleka drzewo wyglądało jakby było czerwone. 

Da Hong Pao, czyli Wielka Czerwona Szata to herbata przeznaczona tylko dla najważniejszych osób. 50 g tego skarbu wręczyli Chińczycy prezydentowi Nixonowi, kiedy odwiedzał ich kraj. Głowa Stanów Zjednoczonych obraziła się, czując się ośmieszona wręczeniem prezentu tak niewielkiej wartości. Do dzisiaj przetrwało jedynie kilka krzewów tej słynnej herbaty, które pozostają pod ochroną i nie produkuje się już z nich herbaty. 

Najrzadsza ulubienica władcy

Herbata o smaku zielonych szparagów? To charakterystyczna cecha najrzadszej z najrzadszych, czyli Junshan Yin Zhen, prawdziwego rarytasu wśród żółtych herbat. Delikatny słodkawy smak to nie jedyny wyróżnik naparu - podczas parzenia liści pokrytych delikatnym puchem można oglądać wspaniały spektakl tańczących cienkich igiełek. Doznania smakowe i estetyczne połączone w jedno. Czy można marzyć o czymś więcej? Odpowiedź na to pytanie znał z pewnością nieżyjący już Mao Tse Tung, którego “Srebrne Igły z Góry Jun” były ulubioną herbatą.

Herbata jako forma płatności   

W przypadku herbat wygląd ma znaczenie. Herbata w postaci cegiełek stanowi nie tylko oryginalny napój, który przed zaparzeniem musi zostać starty, ale i okazuje się idealnym narzędziem zastępującym środek płatniczy. Nie chodzi tu wyłącznie o nietypową formę, ale przede wszystkim o wartość, która sprawia, że jeszcze dziś w Tybecie herbata ta jest zamiennikiem pieniądza w handlu. - Świat herbaty to jeden z najbogatszych i najciekawszych obszarów natury, jakie przyszło nam odkrywać. Dzięki bogactwu form i smaków jeszcze długo będziemy poznawać tajniki tego wyjątkowego napoju - mówi Joanna Fijałkowska, Trade Marketing Manager TEEKANNE.

Koncern TEEKANNE to ponad 130 lat doświadczenia w zakresie produkcji herbaty. Wykwalifikowani specjaliści nieustannie pracują nad stworzeniem kolejnych, oryginalnych wariantów smakowych herbaty, które dostarczają niezapomnianych wrażeń konsumentom w różnych zakątkach świata. Siedziba firmy TEEKANNE POLSKA mieści się w Krakowie, a główna filia znajduje się w Dusseldorfie, w Niemczech (TEEKANNE GmbH & Co. KG).W asortymencie TEEKANNE Polska znajdziemy wiele rodzajów herbat, ponad 80 różnych produktów, które można znaleźć na sklepowych półkach nie tylko w Polsce, ale też w wielu krajach europejskich. 

 

Więcej informacji: 
http://teekanne.pl/
https://www.facebook.com/herbatateekanne