Nowości w podróżach do Norwegii. Prom Fjord Line po kompleksowej rozbudowie

Nowy rok przyniósł zmiany, które ucieszą m.in. osoby planujące podróż samochodem do Norwegii. Do Bergen, Stavanger i Langesund popłyniemy teraz nową, zmodernizowaną wersją MS Stavangerfjord. Na pokładzie tego najnowocześniejszego obecnie promu w Skandynawii trzystu pracowników,  w rekordowym czasie sześciu tygodni wybudowało kilkadziesiąt nowych kabin i ogród zimowy. Inwestycja pochłonęła ok. 75 milionów koron.

Nowe kabiny
Na 10., najwyższym pokładzie statku powstały 64 zupełnie nowe kabiny.  Tuż nad mostkiem kapitańskim wybudowano siedem kabin typu Captain’s View i jedna Owner’s Cabin. To doskonała propozycja dla tych, którzy szukają przestronnych pokoi z najlepszym widokiem, dokładnie takim, jaki ma kapitan. Pozostałe 56 kabin zbudowano z myślą m.in. o parach i rodzinach. Wśród nich mamy mniejsze i tańsze wersje bez okna oraz standardowe kabiny z dwuosobowym łóżkiem. Nowością są 5-osobowe kabiny Family Class. Na pokładzie 10. znajduje się teraz 210 łóżek, dając łącznie 1.370 łóżek i 370 kabin. To znacznie zwiększyło osobom podróżującym do Bergen czy Stavanger szansę na rezerwację biletu zwłaszcza w sezonie wakacyjnym i w weekendy.

„Okazało się, że chętnych do podróżowania z nami jest więcej niż początkowo zakładaliśmy, co nas ogromnie cieszy. Ten szybki wzrost liczby pasażerów sprawił, że kabiny w szczycie sezonu były szybko wyprzedawane. Stąd decyzja o rozbudowie najnowocześniejszego promu z naszej floty, mimo, że jest to nowa jednostka. Od pierwszego rejsu minęły dopiero cztery lata ” – podsumowuje Luiza Lendzion, dyrektor Fjord Line Polska. 

Śniadanie z widokiem na morze
Oprócz nowych kabin, na rufie statku powstał ogród zimowy, który powiększył restaurację Commander Buffet. Dzięki panoramicznym oknom goście mogą podczas śniadania i lunchu cieszyć się widokiem na morze otaczające ich z trzech stron.

Jeszcze więcej miejsca
Z początkiem roku do stoczni w Fosen trafił bliźniaczy statek MS Bergensfjord. Prom przechodzi teraz takie same zmiany i da możliwość wygodnego podróżowania kolejnym kilkuset osobom. Z nowymi kabinami na pokładzie MS Bergensfjord wyruszy na Morze Północne już 16 lutego. Warto przypomnieć, że kadłuby obydwu promów: MS Bergensfjord i MS Stavangerfjord powstały w Stoczni Gdańsk.

Trasy
Promy pływają do trzech norweskich miast - Bergen, Stavanger i Langesund położonego dwie godziny drogi od Oslo. Rejs rozpoczyna się zawsze w Danii, w porcie Hirtshals. Z Polski dojedziemy tu łatwo bezpłatnymi, niemieckimi autostradami.

Ile zapłacimy za bilet?
Ceny mocno różnią się w zależności od terminu. Przykładowo koszt rejsu z Bergen lub Stavanger w nowej kabinie 5-osobowej razem z samochodem zaczyna się od ok. 1.275 zł (304 €) za pięć osób. Rejsy z Langesund są nawet o połowę tańsze.

Fjord Line Polska
Fjord Line jest nowoczesną firmą żeglugową oferującą komfortowe połączenia promowe z Danii do Norwegii. Armator, po odnowieniu tonażu i poszerzeniu oferty o rejsy ze Szwecji do Norwegii z sukcesem umacnia pozycję na rynku. Dwa ekologiczne promy wycieczkowe armatora: MS Stavangerfjord i MS Bergensfjord, które rozpoczęły rejsy w 2013 i 2014 roku, są jednymi z najnowocześniejszych i najbardziej innowacyjnych w całej Skandynawii. Oba statki codziennie obsługują szlak morski pomiędzy portem Hirtshals w Danii, a regionem Fiordów Norwegii - Bergen i Stavanger oraz pomiędzy Hirtshals, a Langesund położonym dwie godziny od Oslo. Kadłuby promów powstały w Stoczni Gdańsk.

20 czerwca 2014 roku Fjord Line dodał do oferty rejsy z Sandefjord do Strömstad. Od tego czasu całkowicie zmodernizowany statek MS Oslofjord codziennie zapewnia dwie okrężne przeprawy na trasie Szwecja - Norwegia.Dodatkowo, w przedłużonym sezonie letnim, szybkobieżny katamaran HSC Fjord Cat obsługuję ekspresową linię łączącą Hirtshals i norweski Kristiansand.   

Oprócz ruchu pasażerskiego, Fjord Line realizuje zlecenia w zakresie transportu różnego rodzaju pojazdów ciężarowych i towarów, czym zajmują się oddziały cargo na terenie Norwegii i Danii.

Fjord Line został założony w 1993 roku. Armator aktualnie zatrudnia 600 osób na morzu oraz 170 pracowników w biurach w Skandynawii, Niemczech, Holandii i Polsce, gdzie w 2015 otworzył swój oddział. Dodatkowo, w sezonie kwiecień – wrzesień liczba pracowników zwiększa się o 150 osób. Firma jest notowana na giełdzie w Oslo.