Gastronomia w hotelu: na co zwracać uwagę?

W tym roku wyjazd na wakacje deklarowało 16,5 mln Polaków. Według badań co trzeci nasz rodak wydaje 300 - 400 zł na rozrywki podczas urlopu, z czego 16% budżetu przeznacza na jedzenie. Coraz większą wagę przykładamy do menu oferowanego w hotelach.

Wybierając się na urlop, chcemy choć na chwilę oderwać się od rzeczywistości, odpocząć od codziennych obowiązków, w tym przygotowywania posiłków i sprzątania. Decydując się na wybór pozycji z menu w należących do hoteli restauracjach, zaczynamy zwracać coraz większą uwagę na elementy wpływające na jakość posiłku. To ważny sygnał dla właścicieli lokali gastronomicznych, aby przyjrzeć się kilku, istotnym dla klientów szczegółom.

Niespotykana atmosfera

Kiedy możemy sobie pozwolić na aromatyczną kolację przy świecach czy obejrzenie pokazu przyrządzania sushi? W wielu przypadkach dopiero podczas wakacji. Wyjątkowa atmosfera jest tym, czego pragniemy, odpoczywając. W parze z długo wyczekiwanym urlopem idzie nie tylko zachwycający widok z okna, ale również smak i kulinarne atrakcje.

Pracownicy jak magnes

Wysoka jakość obsługi lokalu przekłada się na zysk, jaki później czerpie lokal gastronomiczny. Wielu klientów powraca do danego miejsca tylko dlatego, że szczególnie urzekła ich sumienność i dobre maniery pracowników. Kelner, który uprzejmie traktuje klienta, a przy tym schludnie wygląda to skarb każdej restauracji.

Styl wnętrza

Ogromną rolę podczas posiłków odgrywają dodatki, takie jak muzyka, atmosfera czy sposób podania potrawy dopasowany do grupy docelowej. Jeśli restauratorowi zależy na zwróceniu uwagi miłośników folkloru, w lokalu nie powinno brakować ludowych elementów, takich jak koronki czy wzory łowickie.

Magia szczegółów

Zwracanie uwagi na dobór zastawy nie powinno obowiązywać tylko od święta, lecz na co dzień. Ciepła zieleń i soczysta pomarańcza pobudzą apetyt. Hamulcem dla niego będą z kolei szary i niebieski, które nie występują w palecie naturalnych kolorów jedzenia, w wyniku czego ograniczają apetyt. Równie istotny jak kolor jest dobór wielkości talerza. Danie umieszczone na dużym talerzu będzie wyglądało na mniejszą porcję niż taka sama dawka podana na talerzu o niewielkich wymiarach. Z kolei małe sztućce wpływają na spowolnienie procesu jedzenia, dzięki czemu mózg zyskuje więcej czasu na przyjęcie sygnału o sytości żołądka.  

Wysokiej jakości składniki

Naturalne, pozyskiwane od lokalnych dostawców produkty oraz zdrowe dania są tym, co często jest najważniejsze dla gości restauracji. - Urlop pozwala bowiem, aby z większą uważnością podejść do spożywanych pokarmów. Mamy czas, by na spokojnie zjeść posiłek i pochylić się nad jakością jedzenia. Codzienny pośpiech sprawia, że często jemy niekompletne obiady przy komputerze, zapominając o celebrowaniu posiłku. Tylko starannie wyselekcjonowane składniki są w stanie zyskać zaufanie konsumentów. Z tego względu, tworząc nasze produkty, postawiliśmy na najlepszej jakości kakao, belgijską czekoladę oraz świeże, soczyste owoce – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej.

Marka Bracia Koral - Lody Jak Dawniej zadebiutowała na rynku w sezonie 2014 z okazji jubileuszu 35-lecia działalności Przedsiębiorstwa Produkcji Lodów Koral. Obecnie w portfolio marki dostępnych jest przeszło 50 produktów - oferta obejmuje zarówno lody impulsowe, familijne jak i lody na gałki do segmentu HoReCa. Systematycznie i znacząco zwiększając udziały w rynku, marka Bracia Koral - Lody Jak Dawniej oferuje konsumentom oryginalne kompozycje smakowe przygotowywane z najwyższej jakości surowców opartych na specjalnie wyselekcjonowanych recepturach. Puszysta śmietanka, prawdziwe masło, najlepszej jakości kakao, belgijska czekolada, najwyższej klasy bakalie oraz porcje świeżych i soczystych owoców to składniki, dzięki którym lody Bracia Koral choć tworzone dziś, smakują jak dawniej.